YENİ NESİL BELEDİYECİLİKTEN LUNAPARK PANAYIR BELEDİYECİLİĞİNE
Yerel seçimeler geride kaldı.. Tüm adaylar mahalle toplantılarında ve meydanlarda, hayal pazarlama faaliyetleri gösterdiler
sadece algı yönetmek siyasette etkili olabilir, ancak asıl zoru belediyeleri yönetmek..
31 Mart 2024 yerel seçimleri . Yurttaş her zaman olduğu gibi kötünün içinde iyi kadroları seçerek yaşadıkları şehrin sorunlarını çözmelerini istedi..Öylemi? hiç bile öyle değil seçim eşimi, çocuğumu nasıl belediyeye sokarım anlayışı. Hatta aynı aileden aynı soyismi taşıyanların bile seçim sonrası işi garantiye alması için rakip partilerde gözükmesine bile seçim sürecinde şahit olduk. Buda yetmiyormuş gibi kendilerini kazanacak havasına girip sosyal paylaşımlarda trollerin gazabına uyğrayan siyasiler seçimden iki ay gibi bir sürecin geçmesine rağmen sen bana oy vermedin hesabına girerek trollerle uğraşmaktan, ilçenin gerçek sorunlarını unutması ilçenin zor bir beş yıl geçirmesini gösteriyor.. Yerel yönetim bürokrasisi kendisini konumlandırmaya çalışıyor yeni düzende. Parti örgütleri, isteyerek ya da isteksizce adayların peşine takılarak Özellikle tekrar aday yapılmayan belediye meclis üyeleri işin doğası gereği kırgın ve isteksiz. Her ne kadar adayımızın arkasındayız görüntüsü vermiş olsalarda.
Seçim öncesi dönemde hayretle izlediğimiz ise adayların vaatleri, sloganları. Neredeyse sloganlarda kullanılmadık vücut parçası kalmadı. Kalbimiz, ciğerimiz, gözümüz kentimiz. Tüm adaylar garip sloganlarla, basmakalıp sözlerle sürdürüyor çalışmalarını. Sevdamız, gönlümüz, canımız, birlikte yöneteceğiz, hep birlikte yöneteceğiz, her kararı tüm halkımızla birlikte alacağız, şeffaf olacağız, vs. Proje ise neredeyse ya yok ya da grafik tasarlama firmalarından satın alınmış “paket projeler”. Çoğu da kentin temel sorunlarına yönelik değildi zaten.Belediyenin bütçesinden, geleceğe yönelik yüklenimlerinden, proje maliyetlerinden bahseden yoktu. Aylık personel gideri ve cari giderler dahil belediyenin gideriyle genel bütçe vergi gelirlerinden düzenli olarak gönderilen payları karşılaştıranı seçim döneminde görmedik. Belki yazıyı okuyup genel bütçe gelirlerinden ayrılan pay ne ki diye düşünen yeni seçilmiş meclis üyeleride vardır.Kitle iletişimin yaygınlaşması, sosyal medya hareketliliği, belediyeciliği olduğu gibi yapılan yandaşlığı partizanlığı. En azından aşkımız, kalbimiz kentim sloganlarıyla çok uğraşmak durumunda görünenler bile nasıl belediye başkanlığını kaparım veya çocuğumu işe sokarım. Belediyeye ait büfe, park, barakaya konarım mantığıyla hizmet aşkıyla yanıp tutuşanlar unutmasınlarki “Yeni Nesil Belediyecilik”sloganıyla yönettikleri Şarköy ilçemizi çıkar, menfaat uğruna lunapark ve panayır belediyeciliğine çevirme hevesinde olanların hevesleride kursağında kalacak olmalarını iyi bilmelidir..