.

Şarköy ilçesinin yetiştirmiş olduğu dünya çapında bir çok projeye imza atan İnşaat Mühendisi Yücel Yetiş Gazetemize yaptığı açıklamada son yıllarda çılgın proje olarak gündeme gelen Kanal İstanbul projesine alternatif proje sundu.Dünya çapında bir çok projeye imza atan İnşaat Mühendisi Yücel Yetiş sunduğu proje tarihten örnekler vererek yaplmasını önerdiği projesini kamuoyuyla gazetemiz aracılığı ile paylaştı.
“İlk çağlardan buyana dünyanın bir çok yerinde kanallar açılmış bu kanalların bazıları gerçekten deniz trafiğini olağan üstü rahatlatmıştır.
İlk defa ll ramses tarafından açılan Süveyş kanalı bir cok tamir ve onarımlardan geçirilerek romalılar ve islam ülkelerinin hakimiyetinde 8. yüzyıla kadar kullanılmıştır.
16. yüzyılda hint okyanusunda ve baharat yolunda hakimiyetini ele geçiren portakizliler Osmanlaıyı doğudan tehtid etmeye başlamışlardır.
Bu tehtid karşısında sokullu Mehmet paşa ve kaptann-ı Derya Kılıc Ali paşa Akdenizden
Kızıl denize büyük bir kanal açma konusunda girişimde bulunur fakat bu girişimde sonuçsuz kalır

O tarihlerde Sokulu Mehmet paşa Karadenizide Hazar deniziyle birleştirmeyi planlamıştır .
Avusturyalı bir kaşifin Hazar denizinin diğer denizlerden -28 metre aşağıda olduğunu
Kanıtlaması neticesinda ondanda vazgeçilmiştir.
Süveyş kanalı Osmanlının Mısır valisi olan Sait paşa zamanında bir Fransız sirketine yaptırıldı
1869 yılında 164 km borunda ve en dar yeri 313 km olan kanal hizmete açıldı
Dünyanın sayılı stratejik kanallarından olup deniz ticaretinde büyük kolaylık sağlamaktadır.

Deniz taşımacılığının en önemli geçiş noktalarından biride panama kanalıdır. Atlas okyanusla
Büyük okyanusu birbirine bağlayan 77 kilometre boyundaki bu kanaldanda gemiler havuzlar vasıtasıyla
28 mtreye kadar yükseltilerek geçmektedir dünyanın sayılı mühendislik harikalarından biri olan panama kanalı 1881 yılında yine yapımına Süveyş kanalını yapan Fransız şirketi tarafından başlanmış fakat sıtma sarı huma ve toprak kaymaları yüzünden 21.000 kışi canından olmuş 1889 yılında yapımı Durdurulmuştur.287 milyon dolarda zarar etmişlerdir
1906 yılında Amerikalılara devredilen panama kanalı ağustos 1914 te hizmete açılmış olup dünya deniz taşımacılığına büyük kolaylık sağlamıştır.

Gelelim Kanal İstanbul diye adlandırılan bu anlattığım kanallara karşılık ne ekonomik ne stratejik
Hiçbir önemi olmayan 34 km uzunluğundakı İstanbula yavru bir şehir daha eklenmesine neden olucaktır 1972 yılında Şarköy orta 2. Sınıfta corafya dersinde beşeri corafya işliyoruz rahmetli Hocamız Sabri Dura bir insanın kafası vücudundan orantısız nasıl Büyüyorsa bu İstanbulda Öyle büyüyor yarın bu kalabalık insan topluluğu türkiyenin en büyük problemi olacak demişti.
İstanbul boğazının sorununu çözmekten uzak olduğu gibi Marmara denizine ve Çanakkale
Boğazına hiçbir faydası olmayacak milyarlar dolarlar resmen denize dökülecektir.
Tabi ki bir şeye karşı çıkmak meseleyi çözmez buna karşılılk çözümde üretmek lazım.
Bugün en ucuz en tehlikesiz petrol taşımacılığı boru hattıyla yapılmaktadır.
Ekteki resimdede gördüğümüz gibi Saroz Körfezinden Karadenizden likit taşıyacak boru hattı
çakılacak likit taşıyan gemiler Saroz’dan petrolü Karadenize boşaltıcak Karadenizden başka bir tanker bu petrolü alıp gitmesi gereken yere götürecek.
Aynı şekilde Karadeniz den dış ülkelere gidicek olan petrolde Karadenizden Saroza boru hattıyla gönderilecek Sarozdanda dünyanın diğer ülkelerine ulaştırılacaktır.
Doğa tahrip olmayacak İstanbul üzülmücek maliyeti kanalın yanında oldukça az toplum bölünmücek
Kısacası huzurumuz kaçmacağı gibi boğazlardan alamadığımız paranın 2 katını burdan alabiliriz”dedi